דלג לתוכן המרכזי
מבזקים
מבזק לדוגמה
............................
מלא את הטופס לקבלת פרטים
או צור קשר בטלפון 052-360-6336
פילוסופיה - תהליכי חשיבה

פילוסופיה - תהליכי חשיבה


"מטרת תהליכי החשיבה היא לפתור קונפליקטים בכל תחומי החיים דרך הבנה. בראייה אחרת עומדת על שלושה יסודות בכדי למצוא את חלקיק האדם בשרשרת הדורית וגילויו כתמצית או כנגזרת ולרצף שאליו שייך, גילויים אלה עוזרים לאדם לפגוש את עצמו מקרוב."

שלומית תמיר 2013 

התפישה הפילוסופית "בראייה אחרת" מלמדת את האדם לשאול את השאלות המדויקות כדי שיוכל לחקור את עצמו לעומק. 
שאלות אודות השרשרת הדורית, קללות דוריות, האם האדם במהותו נוטה להיות חושב או עושה, כיצד יכול לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, מהו הפוטנציאל שלו, זיהוי הגורמים לקונפליקטים בחייו ופתירתם. 
התפישה מלמדת את האדם לשפוך אור על המציאות הקיימת להבדילה ולזכך אותה מול המציאות הדורית העל מודעת המשפיעה על חיינו העכשוויים. 
דרך תהליכי החשיבה מזככת "בראייה אחרת" ומעצימה את מהות האינדיבידואל

תוכלו לצפות בחלקי שיעורים מתוך הקורסים השונים והסדנאות לספריית הידע תוכניות הרדיו 
                 

בראייה אחרת היא סוד ההבנה של האדם והאור של כל קונפליקט 

לכל קונפליקט יש פתרון. הפתרון מתעכב או לא נמצא באותה עת רק בגלל חוסר הבשלות של האדם להבין את הפתרון מתוך עצמו.
אם ברצונכם לפתור בעיות בדרך הנכונה הגעתם לתפישה המדויקת
כי הסוד של האדם הוא בהבנה. 

שלומית 2015

 

נקודות מתוך הרצאתה של שלומית תמיר משנת 2013 מיהו האדם המפותח על פי התפישה "בראייה אחרת": 

לפי בראייה האחרת האדם המפותח מכיל בתוכו שלושה רבדים: שכל רגש וחזון. מהם? מדוע ההבדל בניהם? השכל הוא התודעה, עולם העשייה הרובד הראשון והנגיש לנו ביותר. התודעה ממוקדת בעולם הפיזי וכוללת את החלקים הגשמיים של קיומנו: האגו, הפחדים, התשוקות, ההשכלה וכל יתר הרצונות הארציים ובעיקר היכולת או אי היכולת להתנהל בעולם הארצי. ניתן לספק את השכל באמצעים חומריים בין אם אוכל, מין וכסף ואף השכלה מורחבת ועבודה כפייתית. אלה יכולים להעניק לנו הנאה מסוימת, אך לא לאורך זמן. לא די בהם היות וכל חלק שכלי חייב שיהיה מחובר לחלקים רגשיים. 

על פי התפישה על האדם לחקור את עצמו דרך רצפי השרשרת הדורית. האדם הוא סך השרשרת הדורית שלו והוא רק חלקיק ממנה. האדם מוצא את עצמו כחלקיק דומה למישהו בשרשרת הדורית, הוא רואה את עצמו בפעם הראשונה במראה, כך הוא נפתח בפעם הראשונה אל עצמו. 
כשהאדם רואה את עצמו במראה, לפי "בראייה אחרת" הוא תמיד דומה לחלקיק מהשרשרת הדורית, הוא מתגלה לפתע לעצמו ורק אז מסוגל להרגיש את עצמו בשלמותו
רוב בני האדם חושבים שהם מי שהם דרך הטבעות חיצוניות שאינן קשורות אליהם באמת. 
אנשים לומדים תחומים שונים בחייהם מתוך סקרנות, ואף שעמום, לעיתים רחוקות מתוך מי שהם מרגישים שהם. 


לפי התפישה "בראייה אחרת" האדם צריך לחקור את עצמו, ללמוד את עצמו ורק אז יכול למצוא את עצמו. כאשר הוא מוצא את עצמו רק אז יכול לראות את החזון שבחייו, את הרוח שרוצה לייצר לעצמו בחייו. 

"בראייה אחרת" רואה את האדם השואף להיות בשלם כחושב ועושה כמעט באותה מידה כך שהאדם הוא יודע.

כל דבר שאנחנו עושים עלינו לעשות מתוך מחשבה וכל דבר שאנחנו חושבים עלינו להוריד לעשייה. 

שלומית 2012


האדם היודע הוא כזה שעושה וחושב כמעט באותה מידה, זהו תהליך חשוב בהתפתחות האדם ובלתי נמנע בכדי ליצור, להתהוות ולתקן דברים בחיים. 
ל"בראייה אחרת" יש ארגז כלים מרתק המגלה כיצד להגיע לאדם היודע. 
התפישה הינה תפישה פילוסופית יישומית שנבנתה מתוך הספר "אירידוסופיה®"  ( בשמו הקודם במהדורת 2007 -"מה אומרות עינייך") על בסיס המפה האירידוסופית, הרגשית. תפישה זו רואה את האדם בדומה לגנום שלם, כשהאדם עצמו הוא חלקיק ממנו.

מעצם מציאת הנגזרת (טביעת האצבע) של האינדיבידואל, יכול לראות האדם את עצמו במראה יותר ויותר מדויקת וכך בחירותיו יהיו בחירות מדויקת יותר. למעט חקירת הרצף הדורי של האדם ומילויו, שיקוף, המראה של האדם ומציאת הנגזרות רואה התפישה בתהודה וחניכה ערכים גבוהים להתפתחות השרשרת העתידית של האדם. שכן, כשהאדם יוצר שינוי בעצמו מבלי לשנות את האחר, הוא מהווה דוגמא חונכת לאדוות הקרובות אליו ואלו יוצרות תהודה לאדוות נוספות.

על פי בראייה אחרת, האירידוסופיה® דרך קשתית העין, אפשר לאבחן במדויק את גנום האדם, את השרשרת הדורית הזכרית והנקבית. התפישה רואה ברצף של הגנום, את הסוד לאיזון וריפוי האדם ולכן על האינדיבידואל לשאוף להתפתח ברצף אחד ולהמנע משכפול, דרדור או מתיחה של השרשרת הדורית. התפתחות הרצף הדורי המדויק יבוא לידי ביטוי, רק על ידי חקירת הרצפים של הדורות הקודמים.
כלים נוספים שבהם משתמשת התפישה כעיבוד ופריטה לבעיותיו של האדם, הם מציאת הנגזרת של האדם בתוך הרצף הדורי, קרי, שהאדם מוצא למי הוא דומה בחלקיו, כמו טביעת אצבע הדומה לשלו. ד"ר תמיר בשיטת האירידוסופיה מצאה קשתיות עיניים דומות אצל אנשים שונים בגילאים שונים, מקצועות שונים, מוצא שונה ועוד. מעצם היותם טביעות עיניים דומות, גילתה שהם חוו מסע חיים דומה מאוד.
לתפישה כלים נוספים העוזרים לחקירת ולהתפתחות האדם כמו סליחה לעבר דרך עשיית יחסים עתידיים, מתוקנים, בניית תשתית רגשית דרך הוויה קבוצתית וכלים רבים נוספים.