דלג לתוכן המרכזי
מבזקים
מבזק לדוגמה
............................
מלא את הטופס לקבלת פרטים
או צור קשר בטלפון 052-360-6336

מכתב לתלמידי התפישה

לתלמידיי היקרים,

הקורס משקף תפיסה דרכה אני חיה רב שנות חיי. הידע של התפישה נפרש בפני מהרגע שהתחלתי לראות בראיה מטאפיסית. נראה שקודם לכן קטונתי להבין את גודל המסע והאחריות הכרוכה בעיבוד המידע, וודאי להודות בכך שיש ביכולתי לראות מעבר לעולם הגשמי. כאדם, עד לרגע זה נמצאת בספקות לגבי הדברים ומבקשת מכל אחד להיות בספקות ולא לאבד את ההחלטה שיש בידו לבחור. כן לתפישה יש ערך עליון מבחינתי כאדם. שוב, אדגיש ואומר כי ישנם תפישות רוחיות שונות המדברות בשפה שונות אך מאמינות באותה רעיון, בערך מהות האדם כאדם. אני מאמינה שלכל אדם מתאימה הדרך שלו וחשוב שיבחר את זו המדברת אליו לא רק בתפישה גם בהוויה.
עדין, מתוקף היכולת שלי לראות אחרת ולהיות שייכת לעולמות ממימדים שמעבר אני מודה שראייתי שונה מרב בני האדם. ההבדל המהותי מתבטא ביכולת שלי לראות את התהליכים המהירים של העולם והאדם באשר הוא בטרם עת כמו רוח החוצה סיפור של חיים שלמים במנהרת זמן. המידע הנדרש עבור נועץ המבקש תשובה או קבוצת אנשים המבקשים מידע נכתב לפי בקשה ובחירתו של האדם להקשיב. ישנם חוקי אתיקה המבקשים לשמור על  צנעת הפרט לא לחצות גבולות במידע מעבר למה שאדם יכול להכיל או לעכל.

התלבטתי רבות לגבי אופן העברת המידע והווית הקורס. הרצון שלי לתת מידע הנרכש דרך עולמות גבוהים בצורה פשטנית כמה שיותר על מנת לשרת את מטרת התפתחות הפוטנציאל האינדיווידואלי של כל תלמיד היא חשובה לי ביותר. לא פחות חשוב לי  לגלות ולהעביר לתלמידי את האוטנטיות המקורית שבהווית הקליניקה כפי שנבנתה אט מאט מתחילת ראייתי המטאפיסית. ולדוגמא הכרת האסיסטנטים שהיו מטופלים וביקשו להיות תלמידי התפישה המראים את השיקוף והנגזרת של כל אחד מכם. יותר מכך, חשוב לי להראות את ההבדל המובהק הקיים בין האסיסטנטים (רקע, עבר, מקצוע גיל, רצונות...) שבחרו להיות חסידי השיטה אך מדברים ומאמנים באותה שפה. חוט השדרה המאחד ביניהם הוא הרצון לחקור, לגלות ולהתגלות בפוטנציאל האוטנטי שלשמם הגיעו לסאשן ראשוני עימי בקליניקה.  

תוך כדי הרצון שלי להוביל כל אחד מכם לגילוי פנימי בצורה זו או אחרת, ראיתי לנכון להתנתק מהכיתה שבה למדנו את רב הקורס ולחוות את שאר המידע בבתים אחדים של תלמידים המשקפים נגזרות רבות של תלמידים אחרים בהוויתם. שמחתי לחשוף ולהתגלות בפניכם דרך ביתי שלי. מתוך המעברים אנו שונים אך דומים בעצם הוויתינו בוחרים שפה ותפישה מסוימת. לבסוף הקורס בחרתי להרחיק לכת עוד יותר ולהעביר את המידע במקום מנותק ולא מוכר על ידי רוביכם (כן על ידי רב תלמידי)  מתוך חלק מהתפישה  של הראייה האחרת מצדדת  בכך, שהחיים  הם  שינויים ברי חלוף ללא יכולת אמיתית להתקשרות כלשהי מלבד מהות האדם.

להזכירכם, המהות הינה מרכז ההוויה התמימה של האדם. המהות נגלית לאדם דרך חקירת האמת המתקנת של הצורך הערכי – ה אמצע בתוך השרשרת הדורית של האדם לשמו הוא הגיע. האדם המפותח דומה לאקורדיון סגור שהשימוש בו אפשרי על ידי גילוי האקורדיון הפתוח כך ככל שהוא נפתח יותר הוא בעל צליל רחב יותר.  מהותו האוטנטית של האדם מכילה בתוכו סליל (בדומה לאקורדיון הנפתח) זכרון תאי של עבר קדום (שרשרת דורית) עבר עכשווי (בעל זיכרון של שניות עד שנים)  והווה אשר יצור את הטבעת עתידו בעולם בדרך המאפיינת את הווית מהותו הפנימית (הטבעת עתידו של האדם אפשרית בדרכים שונות: מידע תלמידים, צאצאים וכו). האדם מתפתח ללא קשר לגיל למצב פיסי, מגדר כלשהו, דת, יחוס או מעמד אלא בעצם רצונו להיפתח לעולם גבוה יותר המידע נחשף בעבורו לפי יכולת כלי הקיבולת שיש ברשותו.

 אם כל זאת העלו בי ספקות במשך כל אורך הקורס עד לרגע זה...
האם כל התלמידים יוכלו לעכל את הרצון שלי לדהור עימם לעולמות שונים ולהראות להם שאפשר אחרת בדיוק כמו בחיים. כמו בחיים גם בקורס לכל תלמיד יש מנת יכולת אישית לעכל ולהכיל את הרב גוניות המורכבת של הקורס, ממידע המועבר דרך מימדים שונים צבע, גזירה, תנועה, שפה, אסיסטנטים רב גוניים ועד העתקת למידת הקורס במקומות שונים ומגוונים... כפי שהחיים בנויים מהתרחבות והתכווצות ולהפך, קיימים בכל קבוצה תלמידים אשר רצונם לכווץ את ההתרחבות הרב גונית של הקורס. רצונם היה מלכתחילה לתכנן את גבולות הקורס לפי המריונטה המקובלת והידועה של אלו שחוו הם בעברם שלהם בקורסים שלמדו בדומה לחייהם. אני מקבלת ומחבקת את הנגזרות של המכווצים והמכווצים וכמובן ומתחברת לאלו האוהבים התרחבות רב גונית המשרתת את ההתפתחות של האדם. אני לחלוטין מבינה שכל התפתחות תלויה במנת הזיקה של האדם ויכולת הקיבולת האישית שלו. בתהליך ההתפתחות אנו לעיתים מרגישים התנגדויות לשינוי גם אם השינוי חיובי בגלל היותינו רוצים, כבני אדם, לראות רק את המוכר והידוע. כל שינוי מהמוכר והידוע גם אם הוא החיובי ביותר יוצר בתוכינו רצון לגונן עצמינו על ידי התכווצות, התבודדות, לעיתים ללכת כמה צעדים אחורה, לכעוס, לפחד, ליצור התנגדויות סביבתיות ועוד...
למרות הקושי הרב בשינוי, האדם הגבוה רואה בעיני רוחו את השינוי כברירת מחדל, מטרה עיקרית נשגבת שאין שנייה לה. הוא מתעלה אל מעבר פחדיו ויצריו ורואה לנגד עינו את משמעות התהודה העתידית שיצור דרכו. 
כולנו נפרדים באופן פיסי לכמה שבועות, חודשים, שנים או לתמיד, כל כך לא חשוב החיים הם הקורס האמיתי. הידע ממשיך לזרום ולהדהד דרך תוכנית הרדיו בראייה אחרת ודרך קורסים מגוונים שונים דרכי או דרך תלמידי. הבחירות בידיכם והכל נכון. 
יהיו אלו שיוכלו לבחור להיות בקורס "בראייה אחרת" ככאלו הרוצים לצפות על כל התהליך שחוו בקורס דרך מנדלות שונות תנועה שונה היגדים וכתבים שונים. הקורס הבא יחולק כך שהאסיסטנטים שהיו מולכם בשנה זו יהיו באדווה השלישית, אתם באדווה השנייה והתלמידים החדשים אותם תראו דרככם יהיו באדווה השלישית.   
במקביל קיים "קורס כתבים" המלמד את הכתבים המקוריים של התפישה. עד היום נכתבו 400 כתבים. חלקם באופן מצומצם מוסברים בתוכנית הרדיו. הכל לבחירתכם.  נהניתי מכל רגע במחיצת כל אחד ואחד מכם ומכלכם כקבוצה אחת ו...כן הקורס הוא תמיד גם בשבילי גם בשביל בן זוגי וגם בשביל ילדי. אני מקפידה לתת לאחרים את מה שהייתי נותנת לעצמי - הטוב ביותר שאפשר והרי האחרים הם אני ואני הם האחרים. העולם נברא אלא בשביל האדם. מתוך כך הכל שייך לכולם. האדם  יכול לחקור לגדול ולהתפתח רק מתוך שיקוף של האחר לא סתם נאמר "לא טוב היות האדם לבדו".

                                                                                    שלכם,  
                                                                                      שלומית תמיר