דלג לתוכן המרכזי

קהילת בראייה אחרת

כך הקהילה החלה את דרכה

בתחילת שנות האלפיים לימדה שלומית תמיר אירידולוגיה והחלה לפתח את האירידוסופיה. בנוסף ערכה פגישות ייעוץ אישיות והתחילה לשדר את תוכניתה השבועית "בראייה אחרת" ב103fm. מאזינים קבועים שביקשו להעמיק בהבנת תשובותיה בתוכניות הרדיו, קבעו עימה פגישת ייעוץ אישית, בתקווה לקבל תשובות מעמיקות אודות עצמם. 

מתכנת מחשבים בן 25 שביקש להבין מדוע משפחתו חסרת יחסים, הגיע לפגישה אישית עם שלומית ונפעם נוכח עומק ההבנות שקיבל במפגש עימה.  הוא ביקש להגיע לפגישות ייעוץ נוספות אך שלומית התעקשה כי עליו לעכל את הפגישה הראשונה ורק לאחר הבנתה וכתיבת שאלות נוספות יוכל להגיע לפגישה נוספת. סקרנותו הביאה אותו ללמוד אצלה אירידיולוגיה באחת המכללות בה היא מלמדת. הוא הקליט את שיעוריה באדיקות ובסיום הקורס התעקש ללוות אותה לתוכניות הרדיו שלה ולאסוף את חומריה. הוא אף הציע לשלומית להקליט עבור מטופליה את פגישותיהם האישיות עימה, וכך הופך להיות האסיסטנט הראשון של שלומית. 
לאחר שנה הגיעה לפגישת ייעוץ אישית פסיכולוגית קלינית התפתחותית בת 32 שביקשה להבין מדוע היא אינה מצליחה למצוא את בן זוגה. היא התרשמה מאוד מידיעותיה של שלומית וכפסיכולוגית ביקשה לחקור אותן מן הפן המקצועי וללוות את שלומית מעבר לפגישת הייעוץ. 
לאחר כחצי שנה הגיע מאזין מושבע, סולן להקת מחול ידועה שביקש להבין מדוע למרות הצלחתו והכרתו העולמית הוא אינו מאושר. כאיש העולם הגדול הכיר והתנסה בתפישות וסוגי טיפולים שונים, אך בשונה מהתנוסויותיו הקודמות בפגישת הייעוץ עם שלומית, הרגיש בפעם הראשונה שהצליח לפגוש את חלקיו האמיתיים. הוא זיהה את האמת בתפישה ובחר בשלומית כמורת דרך. 

הם החלו לסייע בכתיבת מפגשי הייעוץ וכך העמיקו בהבנת מהות הידע. במסגרת המפגשים שלהם עם שלומית החלו להעלות בפניה שאלות ותהיות אודות התפישה "בראייה אחרת" אותה הגתה. שלומית הבינה כי שאלותיהם הכרחיים להרחבה ולהנגשת התפישה והשפה הייחודת לכלל.   עם הזמן הסכימה שלומית, לבקשתם של קומץ מטופלים, אשר ביקשו אף הם להיות תלמידיה. 

מספר התלמידים הלך וגדל וחלקם התהווה לקהילה החוקרת את עצמה דרך התפישה. 

אלעזר בן חנניה מבין התלמידים הראשונים של שלומית, תיעד בפרוטרוט במשך למעלה מעשור את תהליך החניכה שלו ואת תהליך התהוותה של ההתפישה והקהילה "בראייה אחרת". 

לפרקים נבחרים מספרו של אלעזר בן חנניה לחצו כאן